Mozartconcert, een hommage aan Fons de Haas

Op 2 december om 20.00 uur organiseert het Ruusbroeckoor een concert ter nagedachtenis van zijn oud-dirigent Fons de Haas, die 10 jaar geleden is gestorven.

Fons de Haas was van 1985 tot 1998 dirigent van het Ruusbroeckoor van Hoeilaart. In die periode was hij ook columnist bij “Knack” en schreef hij o.a. stukjes over Mozart. Deze zijn samengebundeld in het boek “Mozart, mijn vriend”. Zijn grote liefde voor de muziek en zijn persoonlijke kijk op vooral barokmuziek heeft op het Ruusbroeckoor in die periode zeker zijn stempel gedrukt. Daarom willen de koorleden hem nu een hommage brengen met muziek van Mozart.

Het koor zingt o.a. Laudate Dominum, Ave verum Corpus en enkele Notturni. Inge Van de Kerkhove (sopraan), Joris Bosman (tenor) en Lana Langenaeker (klarinet) vullen het muzikale programma aan. Er worden teksten voorgelezen uit het boek van Fons de Haas : “Mozart, mijn vriend”. Oud-voorzitter Dirk Allaerts zorgt voor een eigen inbreng, in een duet met Pascale De Coster.
Annemie Moens en Heather Charlton zorgen voor de begeleiding aan de piano.

Algemene leiding : Johan Sluys.

Kaarten :
VVK : 8€; 1,2,3… Hoeilaart : 7€;