Wie zijn we

Het Ruusbroeckoor is een levendige vereniging die sedert 1976 zijn steentje bijdraagt tot het culturele leven van Hoeilaart. Met ons uitgebreid repertorium proberen we muziek te brengen voor elke gelegenheid. Het opluisteren van een mis,  een aperitiefconcert,  een jubileum…. In het 40-jarig bestaan van het koor hebben we het allemaal al gedaan. We houden van klassiek (mooie werken uit de renaissance en de barok) maar gaan ook graag de recentere en zelfs hedendaagse toer op.

Het Ruusbroeckoor maakt deel uit van de Cultuurraad van Hoeilaart en is aangesloten bij “Koor en Stem”.

Het koor staat onder de algemene leiding van de talentvolle dirigent en komponist Johan SLUYS. We oefenen elke dinsdagavond om 20.00 uur in het gemeenschapscentrum Felix SOHIE in het muziekatelier ’t Lindeke.

Alle muziekliefhebbers zijn welkom. Notenlezen is niet echt noodzakelijk, houden van muziek en van een gezellige sfeer is meer dan voldoende.