Op 18 december namen we afscheid van René Hannaert in de Sint-Clemenskerk

Op 11 december 2018 overleed René Hannaert, één van onze tenoren.  Het Ruusbroeckoor luisterde de uitvaartviering op in de Sint-Clemenskerk waar hij zo dikwijls voor ons de solo-partijen zong.

“Panis Angelicus” (C. Franck) : René en zus Marie-Jo

“ Afscheid nemen van René is moeilijk, woorden alleen volstaan niet.

Elk van ons zou zijn eigen verhaal kunnen vertellen over wat je voor het Ruusbroeckoor  betekende.

Je hield van zingen en klassieke opera’s en toen je in Hoeilaart kwam wonen was het dan ook logisch dat je ons koor kwam vervoegen. Dat was 22 jaar geleden via Marie-Louise De Corte.

Jarenlang heb je als bestuurslid en als tenor en al dan niet samen met je zus Marie-Jo, mee ons Ruusbroeckoor bezield.

In die hoedanigheid verwende jij ons met leuke uitstappen door ons land, telkens gekoppeld aan lekkere etentjes. Wij onthouden hierbij vooral de gezelligheid en de vriendschappelijke momenten.

Veel koorleden zullen allicht ook de fietstochten herinneren, al dan niet met de ‘Fiets-vrienden-groep’.

René, je was een zeer sociaal mens met veel zin voor humor, ik denk terug aan je bril en je paraplu met ingebouwde lichtjes, jij hield echt van het leven.

We zijn dankbaar voor wat je voor ons was en zal blijven.

Vaarwel René