Ruusbroecviering 2016

Op zondag 4 december 2016 werd traditiegetrouw de “Ruusbroecviering” gehouden in de Sint-Clemenskerk van Hoeilaart.

Welkomswoord :

Met deze misviering sluit het Ruusbroeckoor zijn verjaardagjaar af.  Reeds 40 jaren zingen we in deze Sint-Clemenskerk.  Het heeft ons de gelegenheid geboden om kennis te maken met prachtige muziek, waarvan wij vandaag een aantal favoriete liedjes zullen brengen.  De keuze was moeilijk, want er zijn zo veel mooie religieuze liederen.  Daarom bieden we jullie als slot een mini-concertje aan.  Het koor wordt bijgestaan door soliste Marie-Jo Bruyns.  Heather Charlton zorgt voor de begeleiding.  Het ordinarium is een compositie van onze dirigent Johan Sluys : « Missa de Uvis » of  « Druivenmis ».

Deze Ruusbroecviering is tevens een herdenkingsmis aan onze overleden koorleden, ereleden of familieleden.  Dit jaar ontvielen ons oud-koorlid Julien Charlier, erelid  John Van Essche en actief koorlid Fons Marell.

.

Marie-Jo Bruyns en René Hannaert zingen een ontroerend mooi “Panis Angelicus” van C. Franck